جاهای دیدنی تهران برای کودکان را نام ببرید؟
نوشته شده توسط : آس چارتر

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

تهران شهری بزرگ و پرهیاهو است که با شلوغی و سروصدای زیاد خود مجالی برای تفریح به ساکنان خود نمی‌ دهد. اما این شهر وسیع با داشتن دیدنی‌های زیاد، می‌تواند مکانی بسیار لذت بخش و جالب باشد. یکی از دغدغه های بزرگ برای خانواده ها این است که برای سرگرمی و تفریح کودکان چه امکان تفریحی و جاهای دیدنی مناسب است و حتی کودکان امروزی در خانه های کوچک و آپارتمانی نمی توانند مانند بچه های قدیم جست وخیز داشته باشند و از این رو برای رشد جسمی و ذهنی نیاز به تفریح و سرگرمی دارند، از این رو آس چارتر در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی تهران برای کودکان می پردازد. با تهیه بلیط هواپیما اصفهان تهران چارتر از سایت آس چارتر به راحتی سفر کنید.

موزه عروسک‌های ملل تهران

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی در تهران که کودکان به آن علاقه زیادی دارند، موزه عروسک های ملل می باشد، موزه عروسک‌های ملل از جذاب ‌ترین موزه‌های تهران است و آن را می ‌توان خانه ‌ای برای تمامی عروسک‌های جهان دانست. این موزه شامل دو طبقه است، که در طبقه اول این موزه بیش از 2500 قطعه عروسک از کشورهای افغانستان، چین، عرب، تاجیک و اتریش وجود دارند، که شامل عروسک‌های دست ‌ساز، عروسک‌ های کارخانه‌ ای و نمایشی است. طبقه دوم نیز شامل عروسک‌های قومی ایران و عروسک‌ های تاریخی ایران می باشد که به معرفی اقوام، قصه‌ها و افسانه‌ها می ‌پردازد. در این بخش عروسک‌هایی طبقه اول این موزه، عروسک‌های ملل و طبقه دوم آن عروسک و فرهنگ ایران نام دارد که تاریخ، فرهنگ، رسوم، پوشش، هنر و صنایع دستی از موضوعاتی هستند که اقوام مختلف ایرانی درباره آن با زبان عروسک‌ها سخن می‌ گویند. موزه عروسک‌های ملل می ‌تواند مکانی جذاب برای گشت وگذار کودکان باشد.

ساعات بازدید از موزه عروسک های ملل: ساعت بازدید از موزه عروسک‌های ملل ایران، روزهای جمعه و پنج‌ شنبه از ساعت 11 صبح الی 18 عصر می باشد.

آدرس موزه عروسک های ملل: تهران، دروازه دولت، اول سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک 2

تالار هنر کودکان تهران

تالار هنر یکی از جاهای دیدنی در تهران که برای کودکان جذابیت زیادی دارد، تالار هنر در دهه ۱۳۴۰ و برای اجرای باله ساخته شد، اما به تئاتر سنتی و سیاه بازی اختصاص پیدا کرد. در ۱۰ سال اخیر تالار هنر به کانون نمایش عروسکی، تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره‌های عروسکی و کودک اختصاص پیدا کرده‌ است. در تالار هنر هر روز برای کودکان و نوجوانان نمایشی روی صحنه می ‌رود. شنیدن قصه و دیدن نمایش برای کودکان لذت ‌بخش و در پرورش خلاقیت آن‌ها بسیار تاثیرگذار است، جراهای این فضای تئاتری مختص گروه سنی کودک و نوجوان است.

آدرس تالار هنر: تهران خیابان مفتح، ضلع جنوبی ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده

دلفيناريوم برج ميلاد تهران

یکی از سرگرمی ها و تفریحات پر هیجان برای کودکان که بسیار لذت بخش است و دلفیناریوم برج میلاد می باشد، دلفیناریوم یکی از پر طرفدار ترین بخش های برج میلاد است. می توان گفت که نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه می باشد. در این استخر آبی بزرگ دو دلفین و یک شیر دریایی زندگی می‌ کنند. آنها در سانس های مختلف برای گردشگران و بازدید کنندگان حرکات آکروباتیک انجام می دهند و باعث سرگرمی‌ می ‌شوند. کودکان می توانند با دلفین ها عکس بگیرند و حتی می توانند با آن ها با قایق و بدون قایق شنا کنند.

آدرس دلفيناريوم برج ميلاد: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 71
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : شنبه 15 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: